Seko mums sociālajos tīklos

Piesakies jaunumiem epastā

Pietekties

© Moller Auto Krasta 2017

Dizains un realizācija iconcept.lv

  • +371 67897700
  • krasta@moller.lv
  • Krasta iela 54, Rīga, LV-1003
Pieteikties testa braucienam
Pieteikties servisam
Uzslavas, sūdzības

Pieteikties testa braucienam

Modeļa izvēle

Šī automašīna ir tikai ilustrācija un nekādā veidā neatspoguļo jūsu izvēlēto automašīnu.

Kontaktinformācija

Pieteikties

Pieteikties servisam

Kontaktinformācija

Pieteikties
Pieteikties

Ja nepieciešama palīdzība vai vēlaties paust savu viedokli, atstājiet savu ziņu šeit, un mēs ar Jums sazināsimies darba dienas laikā (Volkswagen centra darba laikā).

Nosūtīt

Vēlaties uzslavēt vai izteikt kritiku? Sazinieties pa tiešo ar Moller Auto vadītāju

Izīdu Gerkenu

Sazināties

Sazinieties pa tiešo ar Moller Auto vadītāju Izīdu Gerkenu

Nosūtīt

Jaunais VW Arteon

Armands Simsons: “Arteon ir auto, uz kuru atskatās!”

Pieredze
Volkwagen jauno Arteon pasniedz kā īstu mākslas darbu, uz kuru atskatās. Es nepārspīlēju sakot, ka tiešām atskatās. Šie auto vēl nav Latvijas ielās, es biju labi ja otrais, kas ar tādu brauc. Skaidrs, ka cilvēki atskatās, liekot justies ievērotākam un novērtētākam. Ir regulāras mašīnas, regulāra ikdiena, regulāri apģērbi. Arteon no regularitātes zonas viennozīmīgi ir ārā. Ja gribas izkrāsot savu ikdienu un padarīt to ievērojamāku, Arteon noteikti to palīdzēs izdarīt, it sevišķi tagad, kamēr uz ielām to vēl nav. Interese bija ļoti liela. Ir patīkami skatīties uz kaut ko skaistu, kas šajā gadījumā ir Arteon. Braucot pa šoseju, garām braucošās automašīnas apdzen un apskatās, kas tas tāds ir.

Palīgsistēmas
Tīri no tehnoloģiju viedokļa, automašīnu palīgierīces, palīgsistēmas kļūst par ikdienu. Es izmantoju adaptīvo kruīza kontroli, kas ir ļoti laba lieta. Tā ir savienota ar navigāciju. Tu vari uzlikt kruīzu ar savu izvēlēto ātrumu. Ja sirdsapziņa atļauj, kaut vai 210 km/h, bet, tuvojoties apdzīvotai vietai vai jebkurai ceļa zīmei, automašīna to atpazīst un samazina ātrumu līdz atļautajam, nespiežot nevienu no pedāļiem. Tiklīdz izbrauc ārā no apdzīvotas vietas, adaptīvā kruīza kontrole palielina ātrumu līdz CSN atļautajam – attiecīgi 90 vai 100 km/h, vai arī pats vari uzlikt lielāku ātrumu. Tā ir lieta, ko iepriekšējos testos nebiju izmantojis, jo vienkārši tādas funkcijas nebija. Nerunājot nemaz par priekšā braucošo adaptīvo kruīza kontroli, kas, ieraugot priekšā braucošu auto, samazina ātrumu. Mūsdienās mēs izmantojam gana daudz visādu palīgierīču, kas novērš uzmanību un skatu no ceļa. Šeit tas viss ļoti pasargā no dažādām situācijām gan ārpus pilsētas, gan pilsētās. Tās ir visas adaptīvās kruīza kontroles, priekšā braucošā auto noteikšana, dzīvnieki, kas var izskriet uz ceļa. Pie visa labā pierod. Šajā gadījumā, kad apsēdies pie automašīnas stūres, kurai šādas funkcijas nav, protams, ka jādomā vairāk par braukšanu. Arteon vadītājam liek mazāk domāt par braukšanu, uzmanību un drošību – automašīna to dara vadītāja vietā.

Ietilpība
Kas attiecas uz ietilpību, ne tikai man likās ietilpīgs, bet arī citiem. Braucām pie meitas uz volejbola nometni. Treneris, kurš augumā ir garš, bez problēmām varēja iesēsties arī aizmugurē. Ja gariem cilvēkiem nav jāpieliec ceļi pie sevis, sēžot auto, tas, manuprāt, kaut ko nozīmē. Automāšinā iesēdās arī mani hokeja biedri, kuri sita plaukstas un neticībā teica, ka “wow, man te vēl kājām ir vieta!”. Sēdvietu proporcija priekšā un aizmugurē sēdošajiem ir vienkārši brīnišķīga. No manas pieredzes – ja uz spēli var aizbraukt vismaz divi hokejisti ar divām somām, tad mašīna ir okey. Šajā gadījumā Arteon mēs varam ielikt iekšā vairāk. Bagāžas nodalījums nav mazsvarīgs. Man kā lielas ģimenes cilvēkam tas ir ļoti svarīgi. Tas man bija liels, patīkams pārsteigums, atverot Arteon bagāžas nodalījumu. Viennozīmīgi bez problēmām var ielikt divas hokeja somas un vairāk.

Izskats
Vēl viena lieta, kas patiesībā nav maznozīmīgi. Uz Arteon atskatās. Salīdzināšu ar meitenēm, uz kurām atskatās. Šajā gadījumā atskatās arī uz Arteon smuko aizmuguri. Katrai mašīnai ir savi vaibsti. Šis ir aristokrātiski, dizainiski, mākslinieciski radīts, ka ir smuki gan no priekšas, gan aizmugures. Ieraugot auto, mēs zinām, kas tas ir. Piemēram, zinām Passat, Polo, Golf, Tiguan un citus. Ieraugot Arteon, uzreiz rodas jautājums, kas tas ir. Un, pabraucot garām, tu ieraugi, kas tas ir. Cilvēkiem, kuri iegādājas šādu automašīnu, pievērsīs uzmanību. Tā sajūta, ka uz tevi atskatās, vēl paceļ īkšķi uz augšu… Nu kam nepatīk komplimenti? Visiem patīk komplimenti. Šajā gadījumā šis ir kompliments Volkswagen radītājiem, šī modeļa radītājiem.

Dinamika
Arteon dzinēja veidā ir dažādas modifikācijas. Man personīgi prasījās spēcīgāks dzinējs. Nav nekādas problēmas ar ātruma uzņemšanu, nav problēmas ar braukšanu vai dinamiku. Ar citas klases VW automašīnām braukšana būs mīkstāka, bet šajā gadījumā Arteon ir sportiskāks, līdz ar to ir nedaudz cietāka braukšana. Vai tas traucē braukšanas dinamikai? Nē! Šis ir 2 litru dīzelis ar 150 ZS jaudu, var dzirdēt, ka mašīna darbojas. Es izvēlētos nedaudz lielāku motoru – no pieejamā klāsta ar 190 un 240 ZS. Braucot ar šādu auto, nav jādomā par degvielas patēriņu. Protams, ka ikdienā mēs par to domājam. Priecājos par visiem auto, kuri ikdienā patērē zem 10 litriem uz 100 km. Braucot uz 100 km/h ar ieslēgtām visādām ierīcēm un redzot, ka patēriņš ir nedaudz virs 5 litriem – bravo!

Detaļas
Man patīk pievērst uzmanību detaļām. VW Arteon ir ļoti daudz detaļu, kas nav varbūt tik būtiskas, tomēr vajadzīgas. Piemēram, R-line paketei pagrieziena rādītājs nevis vienkārši mirgo, kā ir pierasts līdz šim, bet LED joslā vienkārši plūst. Maza, it kā nebūtiska nianse, bet ātri piesaistoša. Arī panorāmas lūka ir vienkārši brīnišķīga. Tā rada optisko mānu, ka tur ir vēl vairāk vietas, vēl plašāks salons, kas ir forši. Lūku var arī atvērt, kas no vienas puses nav vajadzīgs, jo mašīnā ir divu joslu klimata kontrole, kas ļauj noregulēt temperatūru gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem.

Informācijas un izklaides sistēmas
Priecāsies arī Android lietotāji, jo Arteon piedāvā dažādas iespējas, arī bezvadu telefona uzlādi. Atkal it kā nebūtiska, bet tomēr ļoti noderīga funkcija. Man ļoti patika visa multimediju sistēma, jo nav jādomā, ko klausīties. Ja radio apnika, tad var atvērt savu mīļāko dziesmu sarakstu un klausīties. Nav vajadzīgi nekādi vadi USB vai mikro USB formātā. Atliek vienkārši bez vadiem savienot telefonu ar automašīnu. Tas strādā arī tad, ja vēlies runāt pa telefonu. Tās ir tās mazās nebūtiskās lietas, kas atvieglo ikdienu.
Arī Arteon vadības kontrole ir ļoti parocīga un kolosāla. Vadītājs panelī var sekot līdzi visam, tajā skaitā arī mašīnas tehniskajam stāvoklim. Attiecībā un navigāciju, to var apskatīties gan galvenajā ekrānā, gan panelī blakus spidometram. Man ļoti pārsteidza, ka viss ir latviešu valodā. Viss ir ļoti labi saprotams, nav iespējams kļūdīties.

***
Testa braucienā tika izmantots Arteon R-Line ar 2.0 TDI 150ZS dīzeļdzinēju un divsajūgu automātisko ātrumkārbu. Cena – 46 023.00 €.